Tuesday, April 12, 2011

Tetap Berusaha!!!!!

Huh!!!!hari yang menyedihkan buat saya.....=(....semalam saya cek lah semakan temuduga KPLSPM....tgk2 tidak dapat...huh!!sedih n kecewa jiwa saya....kesedian yang tidak tertahan membuatkan saya menangis..sebab saya ini sangat berminat untuk menjadi seorang guru....nampaknya tiada nasib huhu...kawan rapat saya bertuah sebab dapat temuduga...hurmm..tdk pa lh....mmg mungkin da hikmah semua nie kan?amen....pa2 pun sekarang saya hanya menunggu panggilan dari UPU...untuk melanjutkan study..tapi sementara itu saya akan menyambung form6....masuk form6 pun ble jadi cikgu bah...saya tidak akan berputus asa dan terus berusaha unutk mencapai cita-cita saya untuk menjadi seorang guru....amen....saya telah menyerahkan jiwa dan raga saya terhadap bidang perguruan nie....saya betul2 ingin mencapai cita-cita saya...tidak pa pun yang akan jadi.....tidak bermakna saya tidak dapat temuduga, saya tidak boleh jadi cikgu....kan? mana tahu..saya akan jadi cikgu juga suatu hari nanti kan...cuma masa saja yang menentukan semuanya...saya hanya mampu merancang dan Tuhan yang menentukan segalanya...saya harap dan sentiasa berdoa Tuhan akan memberi takdir yang terbaik unutk hidup saya....hurmm..harap dikuatkan semangat untuk menghadapi hari-hari yang akan datang....hidup bukanlah sesuatu yang muda....sekarang sudah bulan4...dan bulan depan adalah semakan pemohonan bagi UPU...harap2 saya dapat amen....saya tidak akan biarkan saya ketinggalan dalam menejar kejayaan....selain UPU saya mengharapkan saya dapat peluang dalam SPA8...hurmm...bila lh tuah nak datang nie???.....memang menuji kesabaran betul lh....aduiiiii.....tapi sampai bila......sampai bilaa...arghhhhh...!!HIDUP2.....semakin lama meningkat dewasa nie semakin banyak cabaran pula...pa lagi...cabaran dalam menejar kejayaan nie...memang bukan mudah untuk berjaya.....tapi ramai juga kawan-kawan yang lain tdk dpt...xpa hrp2 dpt pggilan kedua..amen....smpi sni ja lh mls pulak mw bercrita....

No comments:

Post a Comment